Egy kis írás, egy kis grafika, egy kis lélegzet

Egy kis írás, egy kis grafika, egy kis lélegzet

Általában hogyan tervezZek

CSAK A MENTES magazin középső két oldalának tervezése

2021. április 18. - Olga Petrovits Graphics

A minap fejeztem be a CSAK  A MENTES magazin elkészítését és tördelését immár 3. alkalommal.

36 oldal cikkekkel,- hirdetésekkel,- interjúval,- recepttel és ennek a kapcsán a középső duplaoldal elkészítésének nagy vonalakbéli elkészítését gondoltam megosztom veletek.

A grafika Adobe Illustratorban készült (igen lehetett volna InDesign ott is ugyanezt létrehozhattam volna, de ezt a programot jobban szeretem). 

Az első és legfontosabb a pontos méret beállítása és mivel nyomdai kimet lesz, ezért a kifutó +5 mm-ét is rá kell állítani a szélekre a dokumentum megnyitásakor, majd a teljesen nyers szöveget belehelyeztem egy szövegdobozba. És amint látjátok, egymásra húztam a két kifutót, így a nyomtatásnál nem lesz probléma az illesztésekből.

Miután bent van a szöveg, megnéztem milyen tagolásokkal lehet elkezdeni játszani, állítgatom a betütípust és a színeket, a témának megflelelő vagy a kötelező elemek szem elött tartásával. Jelen esetben nem foglalkozom annyit az egalizálással mert a vizuális terv már a szemem elött lebeg, de ettől függetlenül nagyon fontosnak tartom!

Beemeltem a képeket is, én egyforma méretű-kör alakúra vágtam őket, mert a fejemben már megvan a kb elképzelés, amihez ez illene a legjobban. Később a méretükkel még vannak terveim.

Egy kis idő azzal megy el, hogy keresgetem a helyeket, az össz látványt, a színeket, illetve a képek méreteit megváltoztatom, a fehér hátterű fotó is a kötelező elemek része, így azzal még kell egyet trükköznöm, hogy ugyanaz az érzés legyen látványra, mint a többi képnél.

Beemelem az egyéb vizuális elemeket, és véglegesítem a szövegek elhelyezését, itt nem egy hagyományos tördelést akartam használni, hanem szemet ugráltató, figyelemfelkeltőt, amit szívesen végigolvasgat mindenki aki kezébe veszi magazint. Ebben a tervezési szakaszban még nem foglalkozunk azzal, hogy a munka mekkora területet foglal a tervezési íven.

Itt a tervezési területen kívül láthatjátok, hogy megjegyzésként felírtam: "Ékezetekre figyelni!" Ugyanis olyan betütípust (font-ot) használtam a főcímben, ami nem tartalmazott ékezeteket. Ezt véglegesítés elött mindenképpen javítani kell, de a gyors tervezésnél az ilyen pepecselős dolgokat átmenetileg figyelmen kívül hagyom.

További designelemeket is rakok az oldalra. Azok, amik hangsúlyosabbak, igyekszen páratlan számban rakni, tapasztalataim alapján, az 1-3-5 db működőképesebb minden elemből, hacsak nem teljesen vagy részben szimmetrikus anyagot tervezünk. Itt a képen láthatjátok, hogy a csíkos elemből 2 szerepel, elég butácska így-a véglegesített verzión 3 szerepel. A design elemeket "group"-oltam és lockoltam, hogy ne mozduljanak már el.

"Levágom" a felesleget, hogy lássam, pontosan hogyan fog megjelenni nyomtatásban a látvány.

A kijelölt szövegdobozokat "group"-olom, így a későbbiekben könnyebben tudok dolgozni a layerek között, és mögéjük helyezek egy 20%-os flekk-et a design részeként.

A fejlécben szereplő színekkel nem voltam elégedett így megváltoztattam, most harmonikusabbnak tűnik a szememnek. (Egyfajta homok és tenger közötti érzést szerettem volna keltetni itt a kettő közé ékelődő tartalommal) Illetve a képek tömbösített elhelyezésén is változtattam, így cikkesebbé váltak a kissebb tömbök és még hatásosabb az olvasási készség, mivel mindegyik mellé el lett helyezve egy-egy kép. A teljesen fehér hátterű citromos képre egy halvány árnyékot raktam, talán hibának tűnhet, de tudatos mivel nagyon összeolvadt a fehár háttérrel, és azt éreztem, felborul tőle kissé a vizuális egyensúly.

És íme a nagyjából végleges verzió. 

Persze utána még kcisit itt ott megcsípkedtem, de kb ez lett a végeredmény.

Petrovits Olga Zsuzsanna vagyok, 2 kisgyermek édesanyja, 10. éve foglalkozom szabadúszóként tervezőgrafikával Kft.-m keretein belül. Szakirányú BA és MA végzettségeim vannak, és mostanra komoly cégekkel is sikeres együttműködéseket tudhatok a hátam mögött, így ha szeretnél velem tervezni árajánlatot kérni, vagy szaktanácsadásra vágysz, keress bátran az a1vizualkft@gmail.com -on vagy a kevésbé professzionálisan hangzó grafifruska@gmail.com-on.

Nálam jó kezekben lesz az elkészítendő anyagod akár magánszemélyként, akár céges feladattal bízol meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://grafifruska.blog.hu/api/trackback/id/tr916505184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása